Vårfint i köket

Vilken skön lördag.!

Dagen började kl 7 med att barnen smög ner till soffan med sina böcker från biblioteket. Vi lånade lite böcker igår och det är så gott att se hur uppslukade de blir när vi har nya böcker hemma😊

Efter frukost åkte jag och lillsessan till Hem och Hobby. Vi handlade lite saker till köket och annat smått och gott som behövdes hemma. Ny vaxduk var ett måste och vi kunde äntligen rulla upp julduken med tomtar😂

Resten av dagen har spenderats hemma, vilket jag älskar. Vet inte om jag är konstig men jag älskar verkligen att vara hemma. Jag njuter av allt vi kan göra här på gården och jag ser till hönsen och syr gärna om jag hinner. Så sugen på en ny hönsras men jag vet inte riktigt vilken sort jag skulle trivas med. Mina australorper är helt ljuvliga men det är roligt med fler sorter😁 kanske Kochin, Aracuana, Orpington eller Faverolle... Det är snart dags att starta kläckaren!

Just idag har jag och barnen lekt ute och de gungade och åkte rutschkana. Jag såg till hönsen och kalkonerna som pickade i jorden efter gottis. När vi kom in började vi baka ut bulldegen som jäst färdigt och barnen pysslade med sina nya stämplar som vi hittade på Hem och Hobby.

Dagen har varit så lugn och mysig och nu ska det strax bli kvällssaga. Sen kryper jag ner i soffan med ett glas vin och en film❤
Sååå gott......
Trevlig lördag allihop😊






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster