Att vara i stunden och njuta av varje ögonblick

Tänk att jag finner detta så svårt! Varför? Igår satt jag med lillsessan i knät och hon visade mig sin lilla hand och skulle berätta något om den. Tänkte på hur liten och söt den är och trots att hon blivit så stor och kan så mycket så är hon ju samtidigt så liten och mammas lilla skatt. Det slog mig då att jag måste njuta av den lilla handen och av den stunden som jag får med henne i knät.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att lillsessan lär mig att vara i stunden och njuta av alla våra ögonblick och njuta av det vi gör tillsammans. Det måste jag komma ihåg varje dag!!!

Svaret på min Varför några rader upp är enkel:

# Jobb 
# Hem
# Tvätt
# Städ
# Disk
# Matlagning
# Gården
# Djuren
# Alla måsten för att vardagen ska fungera

Men om jag egentligen tänker efter, vad är det som är viktigast? 

Jo självklart är det våra stunder som vi får tillsammans och som jag måste njuta av och ta vara på! Vi får ju den stunden bara just då! Den stunden och just det ögonblicket kommer inte igen! Det kommer fler men de blir annorlunda!

Det andra löser ju sig faktiskt i alla fall:-)





Kommentarer

Julius sa…
Nej det är så sant nuet är så viktigt för nuet försvinner men inte det andra.

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster