Dags att elda lite..

Sista dagen och sen är det jobb igen. Bitterljuvt. ...
Det är ju helt fantastiskt att få vara hemma och njuta av min familj, sova länge och bada och sola! Livet alltså!
Samtidigt är det skönt att få en vardag igen och min sommar har ju varit fantastisk. 
♥ Solat
♥ Badat i poolen
♥ Ätit glass och fisk i Hjo
♥ Plockat svamp, blåbär och hallon i     skogen
♥ Cyklat med lillsessan
♥ Tagit girlRoadtrip till Kalmar, Bromölla och Karlskrona
Alltså haft det helt mumma★
Än är det inte över och vi har mycket kvar att njuta av:-)
Idag eldar jag lite,  skördar (morötter, vinbär, ärtor) och äter gottis och badar:-)

Kommentarer

janina sa…
oj, vad jag kände igen mig här! ni bor ju som vi hehe. Eldar ni mycket för uppvärmning? jag funderade på höns ett tag men det finns inte tid som det är nu och kommer vara några år framåt. hur långt har ni kommit i all renovering? :-D
Krissie sa…
Hej!
så kände jag med när jag läste din blogg, jättekul att dela liknande erfarenheter:-)
Vi eldar ca 20 kubik ved varje år, nu är allt förberett inför vintern, skönt:-)
Hönsen är mitt intresse mitt i allt och jag älskar att hämta ägg med sessan varje dag, men jo det tar tid varje kväll att se till dem, men inte så mycket:-)
Vi har renoverat mycket, men mycket är kvar, i hur blir man nog aldrig klar, speciellt inte när man har renovering utvändigt med:-)
Å en liten som är överallt:-)
janina sa…
vi eldar lika mycket! ikväll blev det klart, lycka!vår hund skulle nog ha ihjäl en stackars höna kanske? häromdagen såg karln en räv som sprang iväg med en stor höna i munnen! finns några andra gårdar/hus häromkring som har höns.
vi har också renoverat mycket men har lika mycket kvar hehe. det går ju i snigelfart när man gör allt själv, lever delvis med föräldrapenning och får två ungar+hund där i mellan haha. men undervåningen är klar, så skönt! vi har dock övervåning kvar, renovera alla fönster, altan, trapp och projekt på gården, vill ha upp staket..puuhh herregud..kul med nån som förstår hur det är att leva på detta viset hehe ;-)
Krissie sa…
Å det där med staket är min önskan med!!:-)
Lillan har lite för mycket utrymme just nu:-) skönt att ved är klart! Å snart är våren här å man är igång igen...
Jag ska på tre fönster till i år sen är det klar, fy vad de är i behov! Ja vi är i samma läge, vår nedervåning förutom köket är med klart och Natalies sovrum uppe! Skönt!

Vi älskar att bo på landet men det kräver tid. Idag har jag jobbat sen är kl 00:03 nu och är först nu klar för säng, efter städ, stängt hos hönor, nattning mm..:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster