Lillsessans namngivningsfest

Som jag älskar att planera och grejja. Resultatet av några månaders forskning om namngivningar på nätet blev ett underbart härligt kalas med vänner och familj! Temat var rosa och ja det blev mycket rosa:-)

Rosa blommor vid pumpen

Lillsessans träd
I parken på andra sidan gården planterade jag och min man ett äppelträd till Natalie (lillsessan). Vi valde att plantera det veckan innan. Det blev ett Discovery som kommer att ge röda härliga höstäpplen som hon själv kan plocka om några år.













Ceremonin
Vi valde att hålla ceremonin på vår altan och gästerna fick stå nedanför och titta. Lillsessan hade precis vaknat men hon var i form för kalas. Min man började med att tända hennes namnljus och hälsa alla välkomna.

Han berättade om hennes namn, hur vi hade valt dem och vad de betydde för oss. Sedan presenterade han våra tre underbara faddrar som vi känner oss hedrade över att ha vid vår sida!! De fick komma fram och min man berättade att vi har fått extraföräldrar till Natalie och att de tillsammans med oss kan hjälpa henne fram i livet.

Sen  var det min tur att läsa en dikt till Natalie som jag hade skrivit till henne. Jag tog sedan fram en blomsterkrans som vi hade beställt som en av faddrarna fick sätta på henne. Jag berättade att det var en symbol för att hon nu hade fått sina namn. En av faddrarna läste en dikt och höll tal. Ett jättefint tal och en fin överraskning för oss. Efteråt skålade vi med champagne och lät gästerna gå bort till parken för att titta på trädet.










 
Vi valde att bjuda på lite fingermat så i huset hade vi inte dukat utan vi dekorerade olika bord och vid soffan och lät gästerna få sprida ut sig. Det blev riktigt lyckat. Enkelt och trevligt.




Efter maten var det fika och mormor hade bakat vackra rosa prinsesstårtor till Natalie. Den ena stod det Natalie på och den andra stod det Caroline på, vilket blev hennes andranamn. Vi hade även cupcakes och söta marsmallowshjärtan.


Mot kvällen blev det presentöppning och lillsessan var med och hade jätteskoj när hon fick öppna presenterna och alla tittade på henne. Mamma och pappa skötte förstås det mesta, men hon hade absolut roligast. Hon fick så fina presenter!







Lillsessan var helt fantastisk, hon visste precis att alla var där bara för henne och hon var noga med att underhålla alla gästerna med sina goa leenden och härliga skratt!


Dagen blev så lyckad, vädret var helt perfekt, strålande sol. Dagarna innan och efter var det storm och regn:-)

Tack till våra familjer och vänner för att ni gjorde lillsessans dag så speciell!!
Kram till er alla



Kommentarer

Linda sa…
Hej! Du lämnade en kommentar på min blogg för nästan en månad sen och jag vet inte om jag någonsin svarade på den :S. den handlade iaf om vår namngivningsfest, eller om dikten jag skrivit. Nu såg jag iaf din kommentar när jag satt och rensade bland mina mail och tittade in för att se hur det hade gått. Ni verkar ha haft en jättefin dag, vad roligt!

Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster