Fleecefodrad mössa tut

Ikväll fick Lillprinsen en ny fodrad mössa

Måste ju lägga upp tut så jag kan gå tillbaka och titta hur jag gjorde:-) Här använde jag ett gammal tyg för att se om jag kom ihåg hur man gjorde den här modellen, fintyget plockas fram imorgon:-) Jag tog en fleecefilt jag hade hemma som inte använts på länge, vilket funkar perfekt för fleecen syns ju inte i mössan då den är inbakad mellan jeresytygen:-) 

Två lager jersey räta mot räta, ett lager fleece

Jag vek fleecen på mitten och delade den i två bitar. Ena biten nålade jag fast på ena sidan och den andra på andra sidan

Såhär

Sen sydde jag runt hela med symaskinens strechsöm

Sen vek jag mössan dubbelt och klippte upp ett jack genom alla tyglager

Sen lade jag öppningen mot varandra och sydde rakt över så att öppningen stängdes

Sen vände jag mössan och sydde likadant igen öppningen på andra sidan

Sen var det bara att lirka i öppningarna i toppen och rätta till mössan, detta tycker jag kan bli lite pilligt (med några svärord) :-)

Klart!!
Kolla även in mina andra mössor där det även finns länkar till mått och andras beskrivningar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster