Sy återbrukade kläder

Älskar att skapa återbruk

Tänk så mycket tyg som bara ligger och skräpar hemma i gamla påsar. Kläder som inte längre passar eller som man inte längre tycker om. Perfekta är de att plocka fram och skapa nytt av:-)
Här blev mina gamla utsvängda jeans omsydda till ett par nya byxor till Lillprinsen att leka i- Ett byxben räckte gott och väl till ett par nya byxor:-)

Det andra byxbenet är redan urklippt och redo att sys ihop!
Sydde dekormönster på framsidan som ser ut som fickor. Snyggt tycker jag:-)
Har inte vågat ge mig på att sy fickor än, har inte haft den tiden riktig att sätta mig i beskrivningarna.

Nu har mamma en liten stund över och ska genast ge mig på nästa byxa:-)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster