Meps sy själv

Gör såhär!! 

Satt rejält i klistret den här gången när jag skulle sy mepsar. Hade ju helt glömt hur man gjorde och jag hade ju filtyper med Tingling framför mig också.

Mycket gick också fel men till slut blev den helt ok och jag tror Lillsessan kommer gilla den.

Alltså how to:


  1. Stryk fast mellanlägg på båda skrämdelarna 
  2. Sy ihop dessa räta mot räta med rsksöm och vänd 
  3. Sy några sömmar som fixerar skärmen med raksöm. 
  4. Nåla skärmen räta mot räta i mössans framsida och nåla fast andra halvan av mössan på framdrev räta mot räta(skärmen emellan). 
  5. Sy med strechsöm. 
  6. Vik upp och nåla den stora ovalen med den ihopsatta räta mot räta. 
  7. Sy runt hela mössan med strechsöm. 
  8. Klipp upp hack på toppen,  se rosettmossa.html.  
  9. Sy ihop ena öppningen,  se bild!!! 
  10. Vänd,  sy den andra, klart:-) 




Min delar består av två ovaler klippt efter barnets mått och en skärmen som är klippt på känn men bredden följer mössans mått på bredden. Den ena ovaler är delad på mitten där skärmen sys fast. 

Skärmens framsida nålas fast räta mot räta på mössans framsida.
Viktigt att sy toppen av mössan först,  den andra hamnar inuti!! 

Testade att klippa liten öppning och sy med raksömraksöm,  vilket blev jättebra. 

Klart:-) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster