Hemmagjord bärsjal

Helt fantastiskt vilken grej. Har länge varit sugen på att köpa en bärsjal, men har ändå varit skeptisk om jag kommer att använda den. Ville pröva först så jag rev sönder ett gammalt lakan och prövade. Lillsessan fick hoppa i och hon blev så lugn och hon trivdes i den jättemycket.

När jag hade gått runt med henne i den en stund somnade hon. Jag förstod snabbt att jag måste skaffa en. Lakanet hade funkat men fick ont efter en stund så tyget behöver vara elastiskt. Jag är ett stort fan av hem och hobby här i Hjo så jag tar nog en tripp dit med tjejen och handlar ett tyg. När man gör själv kan man ju välja färg och mönster som man vill, perfekt! Finns många bra sätt att knyta med för att det ska bli bekvämt både för henne och mig, och pappa ;-)

Här finns en jättebra sida man kan kolla olika knytningar och om man inte vill göra en egen finns det så man kan shoppa, shoppa, shoppa:-)

Kolla här hur man knyter

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster