Hur kommer det sig att allt är så svårt på natten!?

Fd skräprum blev tillfälligt matrum!

Ibland händer det att man vaknar mitt i natten och får svårt att somna om. Man vrider och vänder på sig, man prövar höger sida, sedan vänster sida, några kanske byter håll och lägger fötterna på kudden, andra kanske går så långt att de väcker den bredvid för att byta plats. Jag har prövat alla dessa metoder men idag är det vanligast att jag ligger vaken en stund efter nattmatningen med lillsessan. Hur det än går till händer det att man ligger en stund och funderar och ibland vandrar tankar över till saker man oroar sig över. Jag har funderat över det här många gånger och på natten fungerar inte problemlösningsförmågan alls. För några kvällar sedan funderade jag över ett rum som skulle renoveras och väggarna i rummet krävde stort underarbete. Jag låg i 1.5 timme och grubblade över hur jobbigt det skulle bli, väggen skulle slipas, spacklas, slipas igen, spacklas igen, kanske slipas och spacklas en tredje gång. Sedan grundmålas och målas. Till slut somnade jag svettig och less på det hela. På morgonen gick jag ner i köket, slängde en blick in i rummet och kom på: CoverAll Tapet! Perfekt, så då var det löst.Enkelt. Hade inte behövt slösa bort 1.5 timmes sömn på nåt som var så lättlöst.....

Hela rum historian slutade med att min underbara syster hjälpte oss att renovera för att få fint till namngivningen. Tack goa Tunde!

Resultatet blev super, för tillfället är det ett matrum, men kan  hända att det blir gästrum/lekrum längre fram när lillsessan blir lite större!

Grubblerier mitt i natten kan va värt när det leder till ett snyggt matrum:-)Och hjälp av syster!

Och slutresultatet:





Kommentarer

TK70 sa…
Skönt att veta att ni blev nöjda.. Det var bara roligt att kunna hjälpa till :)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster