Lillsessans rum

När vi fick reda på att vi var gravida kände vi oss lyckligare än någonsin. Tänk så underbart att få bli en familj och att det växte ett litet barn i magen som skulle vara en blandning av oss två. Så coolt. Vi valde att inte ta reda på könet på bebisen i magen för vi ville ha en överraskning. Efter några månader började vi renovera hennes rum. Innan renovering var det rosa väggar och rosa vinylmatta i rummet. Vi grundade väggarna med coverall och målade mintgrönt och vitt. Vi lade även golv och det blev ett mörkt laminatgolv.

Nu har vi börjat inreda lite försiktigt och planen är att hon ska få flytta in dit när hon är runt 6 månader. Hennes söta Laban gardiner har kommit upp i dagarna, (får säga lite försiktigt att de självklart är rosa) och lite blommor i fönstret. Hon har fått en liten ängel av mig som jag hade i mitt rum när jag var liten.

I helgen blir det IKEA och kan hända att det kommer in en och annan detalj till. Har sagt till min man att jag inte ska handla för mycket, men jag har en känsla av att jag kommer att få svårt att låta bli. Det är ju IKEA liksom:-) 

Gunghäst
Den lilla ängeln









              
Snart kommer fler söta detaljer:-)

Kommentarer

janina sa…
vad fint! Längtar så tills vi ska ta tag i barnrummet! till hösten så! Jag har tänkt en liknande färg på tapeten också, så fint, känns lite tråkigt att ha det antingen rosa eller blått lixom elelr massa figurer/mönster över hela väggarna, blir så rörigt då med alla leksaker och allt annat som har alla möjliga färger hehe..

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster