Stort leende och bebissången

Lillsessans favoritsång för tillfället är bebissången och lilla snigel. Bebissången sjunger jag oftast för henne när vi åker bil, då radion för tillfället inte vill fungera så får jag leka radio:-) En otroligt gullig sång som är perfekt för små barn. När hon blir större kan vi även göra alla rörelser till. I slutet på lilla snigelsången killar jag henne under hakan och då skrattar hon högt:-)

Bebissången

Vet du vad en bebis kan, en bebis den kan åla fram.
Här har ni mig jag ålar, se så fort jag tar mig fram, här har ni mig jag ålar,
men en dag sa jag stopp, då reste jag mig opp. 
Här har ni mig jag kryper, se så fort jag tar mig fram. 
Här har ni mig jag kryper, men en dag sa jag stopp, då reste jag mig opp.

Nu kan jag springa, hoppa, dansa, alltihopa på en gång,
springa hoppa dansa, allt på samma gång,
nu är det slut på denna sång.

Finns det något bättre än att vara med sitt barn och se henne utvecklas och göra nya saker för varje dag som går. Man får verkligen vara tacksam för alla fina stunder!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster