Att "boa" inför förlossning och bebis♥

Det här med att boa är intressant, vad gör man egentligen och vad innebär det här fullständigt urroliga fenomen??

Jo som jag förstått det är det en undermedveten förståelse för tiden med bebisbubblan. En tid som innebär trötthet, sömlöshet, gränslös kärlek och lycka då man sitter och stirrar på den nya bebisen timme efter timme♥

Alltså är det nog så enkelt att man vill skapa tid för den nya lilla bebisen och för familjen. Man vill kunna vara tillsammans istället för att ha massa måsten. Den tiden är så värdefull och kort så man måste kunna ta vara på den. Min fina man kommer ju få vara hemma med oss och även lillsessan kommer få njuta av tiden med oss. Ingen behöver jobba eller gå till förskolan, vi kan bara mysa och stärka de nya banden♥♥♥

Så hur "boar" man???
Jag hade nog två strategier:
När jag väntade lillsessan målade jag barnrummet, skurade bakom spisen, tvättade och strök alla gardiner och alla soffkuddar, piskade mattorna och tvättade fönster:-) Jag minns att jag bakade och fyllde frysen med färdiglagad mat vilket är mitt bästa tips. Då kunde vi bara njuta första dagarna utan att behöva tänka på matlagning och onödig disk.
Det andra jag gjorde när jag väntade lillsessan, vilket också var den bästa biten av "boandet" var babyshoppingen:-)
Så fort jag fick tid över åkte jag till babyproffsen och kollade på alla saker som jag visste att ett barn absolut behövde!! Ja, jag var övertygad om att även leksaksbilen och skallrorna var ett måste för att klara första tiden:-);-)

Nu med andra barnet i magen är boa känslan lika stark och visst kommer jag skura, tvätta och frysa in mat. Shoppingen dock får jag ta det lungt med, vi har ju mycket! Nu kommer jag också att njuta av tiden med lillsessan, innan hon får dela den med sitt syskon♥


Är det någon som känner igen sig?

Best regards,

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster