När stor möter liten:-)

Funderar mycket på hur viktig det första mötet kommer bli med lillsessan och bebisen och hur viktigt det är för mig att lillsessan är trygg och förväntansfull:-) det första mötet är helt enkelt så viktigt!!!
Jag kommer ha semester veckorna innan bebis kommer och då hoppas jag att vi kan åka till affären och då ska lillsessan få välja ut en present till bebis som hon ska få ge:-)

Som inspiration från Kardashians kommer bebis också ha en liten present till lillsessan som hon ska få:-) syskonmys!

Nu undrar jag hur ni har gjort och tänkt kring det speciella mötet?
Nån som vill dela med sig??

Längtar!!!


Kommentarer

Janina sa…
men gud har inte ens tänkt på det! det ska bli väldigt kul att se hur de reagerar.Men jag kör nog inte present eller något speciellt. Men nu har ju mina redan syskon hehe, det är nog en annan grej när det första barnet får ett syskon. Nu var Kian bebis själv när lillasyter kom så det kändes inte som nån idé med present och så men istället var jag noga med att han inte skulle bli bortglömd eller anses som stora killen helt plötsligt. Han var ju bara 14 månader och liten också! men din idé lät smart! :-)
Krissie sa…
Tack, det blir lite annat nu när lillsessan fyller tre och är van vid att ha två föräldrar som ger henne all uppmärksamhet och tid. Det blir ju så:-) Hon har ju blivit van vid att bara ha oss så jag tror det blir en stor förändring:-)
Jag tror det är jätteviktigt som du säger att syskonet inte ska känna sig bortglömda eller att de helt plötsligt blivit stora!!!!
Tänkte du på nåt speciellt för att det inte ska.bli så.. Kan tänka mig att när tröttheten börjar är det extra viktigt att tänka sig för och ge lillsessan tid:-)
Å jag längtar efter att vara hemma:-)
Janina sa…
jag hade nog gjort som du om Kian hade varit 3 år och får sitt första syskon. Jag fick markera många gånger till släktingar när de helt plötsligt pratade och behandlade Kian som att han nu var "stora killen" bara för att han fått ett syskon. Inte ok för mig, han var bebis också och inte större bara för att Mini kom! Så det var jag väldigt noga med. Nu är ju Kian 3 år och talar gärna om sig själv som "Mamma, jag är en stor kille" hehe så det är lite annat nu ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster