Nu har veden kommit...

Årets ved har kommit idag och traktorn blev lillsessans höjdpunkt på dagen. Vi tittade på från gungan när den jobbade alla stockar på plats! Nu återstår det att låna kapen och boka en helg då allt skapas. Sedan klyver vi alla större stockar och bär in efter hand. I år är jag helt satt ur spel men goa vänner och familjen backar upp oss när det är dags:-) Vad skulle vi göra utan er??!

Kommer dock sakna jobbet, gillar att stå och stapla och klyva, sånt jobb passar mig perfekt:-)

Kommentarer

Janina sa…
vi fick nyligen våran ved också. Vad mycket ni behöver :-) vi har en del också i för sig, fyfan för att förvablda det till vedklabbar. Det tar lixom halva sommaren, semestern åt att fixa skiten, fruktansvärt att det ska vara så varje sommar. Vi sågar själva, klyver och staplar. Eller jaa det är mest karln som gör det. Jag hälper till att klyva och stapla när jag kan då jag har småttingar att springa efter ;-)
Krissie sa…
Hej kul att du tittar in:-) vi har ca 20 kubik per år, perfekt att elda och göra jobbet för då sparar man massor:-) gillar sånt här muskeljobb, men fy lite ågren får man varje år för det... Såå skönt när det är gjort, ska ju torka med.
Hur mycket anv ni?
Janina sa…
Vi brukar ha mellan 15-18 kubik, detta år mycket mindre då vi har en del kvar. Jag har inget emot att klyva och stapla men när man har slitit i timmar halva sommaren så är det inte roligt längre. Det finns mycket annat man vill lägga sin dyrbara tid på på sommaren hehe, men det är det billigaste så hehe ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster