Det tekniska livet:)

Här sitter jag med min telefon i handen och känner mig mycket tacksam för att jag har den. Kan sköta bank, försäkringskassan, handling och allt via sociala medier:-)
Helt galet vad man är van vid att kunna sköta allt snabbt och smidigt. Bloggningen sker från telefonen nu...
Sedan åskan med kraftiga blixtnedslag är vi helt utan tv, internet och telefon. Sist det hände var vi utan i 3 veckor så det är bara att räkna med det:-)
Men livet går på tack vare min telefon som förser mig med allt:-)

Visst låter det hemskt att vara beroende av sin telefon, men tänk er en vecka (eller 3) utan allt. Kan inte sköta räkningarna utan att åka till någon som har internet, kan inte ringa viktiga samtal, ingen bloggning eller fb vilket är lite av min sysselsättning när jag vilar, alla mina inbokade möten ligger i kalendern på telefonen, när jag väl når en telefon så måste jag leta upp alla viktiga nummer (hela telefonlistan är i mobilen) osv... Allt detta är man beroende av för att det ska kunna skötas snabbt och smidigt. Inte vill jag behöva sätta mig inne på försäkringskassan eller banken för att kunna sköta mina ärenden, eller vara beroende av att åka till biblioteket när jag ska kolla upp nån fakta .....hjälp vad enkelt allt är idag:-)

Tänk om inget hade funkat och förlossning börjat, Hehe tur att jag har min mobil:-)

Går förresten på övertid nu, 40+5 idag, hade jag aldrig trott:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster