Gravidtips

Vet att jag lagade maträtter som jag frös in innan lillsessan föddes för att ha hemma de första dagarna. Hade fått tipset om att matlagning är det sista man vill ägna sig åt när man äntligen fått sin ängel:-)! Å det stämmer!!!! När vi kom hem med lillsessan kunde timmarna bara flyga förbi och många gånger kom vi på oss själva bara stirra på lillsessan och ta in varje rörelse och ljud hon gjorde. Jo så flög timmarna och när hungern smög sig på var det bara att ta upp mat ur frysen:-) Sååå bra!
Så detta tipsar jag vidare om!

Idag gjorde jag en handlig och i eftermiddag har jag stått i köket:))
Två stora lådor med Kyckling-Chilli-Lime och en låda med Fiskgratäng är klara och ligger i frysboxen:-) Bara att koka tillbehör till:-)
Im lagar jag Köttfärsås och en Kasslergryta:-)

När den här bebisen kommer så kan vi lägga tiden på att bara nyss, alla fyra:-) Lillsessan kommer inte vara på.förskolan utan hon kommer njuta av tiden med båda föräldrarna hemma och vänja sig vid att vara storasyster:-) Jag tycker den tiden är viktig för oss alla och vi behöver vara tillsammans:-)

Snart.....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster