Kummin Fänkål Anis te!

Innan lillprinsen kom drack jag hallonbladste för att det skulle hjälpa till med olika saker inför och efter förlossning (läs mer i länken). När jag handlade på hälsokosten tipsade de om ett te med kummin, fänkål och anis som skulle vara bra för att få igång amningen och som skulle hjälpa bebisens tarmar att komma igång och hjälpa till mot magknip/gaser som bebis kan få. De sa att det var bättre än semperdroppar. Vi fick ta till semperdroppar på lillsessan när hon fick ont i magen men tyckte inte de hjälpte. Hon hade också en pågående mjölkproteinöverkänslighet!

Med lilprinsen dricker jag te varje dag, tycker det är lugnande på nåt sätt med, blir det lilla jag hinner med för mig själv:) Yes, alla som väntar, man får inte mycket tid för sig själv, så en kopp te är värdefullt:-)

Jag undviker även färsk komjölk, då överkänslighet mot komjölk kan vara ärftligt till viss del. Är det så, så tar det ca 1 månad innan proteinet är helt ur kroppen, vilket innebär en månad minst med kolik ( är inte bevisat att kolik hör ihop med mjölkprotein, men det finns många som ser samband. Jag har den erfarenheten!). Det är inte värt det, så jag undviker mjölk till viss del för att testa oss fram. Det visar sig tidigast när barnen är 6 v säger de på sjukhuset!

Än så länge har lillprinsen mått bra i sin mage, vi har inte behövt tänka på några droppar, kanske mitt te är skonsamt för den lilla magen och hjälper till i tarmarna!

http://krissieshemlisar.blogspot.se/2014/07/hallonbladste.html?m=1


Kommentarer

Janina sa…
Måste fråga om det kommer komma några bilder på prins/sessan? Förstår om ni har valt att inte visa heller ;-) kommer det en förlossningsberättelse? man är ju så nyfiken hehe :-D
Krissie sa…
Hej:-) är så sugen på att lägga ut bilder på mina små men vi har valt att inte göra det..:-)
Det kommer förlossningsberättelser när jag får en stund över att samla tankarna:-) det går i en himla fått här hemma:-) Ska skriva lite kring förlossning, amning och bebis snart:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster