Olof

- Jag älskar dig Olof!

Idag blev det så att lillsessan blev hemma från förskolan. Efter att hon hade känt lite på snön och jag hade satt in lillprinsen i bilen var det dags att åka till förskolan. När vi hade kört en liten bit skulle jag provbromsa (då vi fortfarande hade sommardäcken på) och kände då att jag inte hade något grepp alls. Vi som har sprillans nya sommardäck med bra mönsterdjup. Jag vände hem igen och ringde förskolan på vägen och informerade dem om att vi skulle bygga snögubbe hemma idag:-) Jag insåg att vi behövde boka tid för däckbyte NU!!

Väl hemma hade lillprinsen somnat så lillsessan och jag lekte ute i snön och en snögubbe blev till:-) Han fick heta Olof:-) Lillsessan samlade stenar och rullade kroppen och jobbade så hårt med honom, han fick tänder också! Grenarna var hon noga med att de skulle vara stora och att ögonen kom med:-)
Visst är det Olof!:-)

Vi lämnade honom utanför fönstret när han blev klar och lillsessan vinkade till Olof när hon kom in.

Under dagen hann Olof smälta och när det kommer mer snö ska han få bli stor igen och då ska han få en tjej också! Lillsessan har allt planerat:-)


Olof


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster