Sy varma tossor

Lillprinsen fick hemmasydda tossor!

Igår påbörjade jag syverkstaden och först ut blev varma tossor till lillprinsen. Det är ju så kallt nu och hans nästa overall har inte insydda fötter. I senaste Ottobre hittade jag ett mönster och med det har jag sytt mitt första mönster ur en mönstertidning:-) Warm Toes blev det ur Ottobre Vinter 6/2014!
Jag tog lite olika tyg jag hade hemma och testade mig fram. Stretchtyg till sidstyckena, fleece som foder och svart galon till sula. Banden fick en liten detalj i snörningen i form av marsianer:-) Tossan syddes i storlek 18, vilket är för stort ännu men kommer att räcka hela vintern!
Tossan är inte gjord efter konstens alla regler, men jag är supernöjd och jag lär mig på vägen:-)

Men vänta lite, jag har bara sytt den ena:-) Igår satt jag till kl 01:30 och under dagen har jag sytt klart den första. Ikväll ska jag påbörja den andra, om jag hinner. Det beror på barnen och vi ska ju fira pappa på fars dag med. God middag väntar:-)

Grattis alla pappor på fars dag!:-)

Tyg


Hemmasydd tossa



Hehe, nu när jag börjar sy mer så lägger jag också märke till andra som gör det! När jag stod på Maxi och handlade lade jag märke till en mamma som kom i en egensydd mössa och hon hade två små med sig som kom i Lego mössor, så fina:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster