Vagnen och värmen

Även vintertid är det lurigt och viktigt att se upp!

Under sommaren kunde man läsa under flera rubriker i tidningarna om hur farligt det är att lämna barnvagnen i solen eller täcka över den med en filt. Det är viktigt att ha koll på hur varmt det blir. Lika svårt och lurigt är det på vintern när solen skiner på vagnen. Temperaturen stiger fort!

På morgonen när det var dags för lillprinsens sovstund ställde jag ut honom varm och gott påklädd i vagnen. I overall och filtar vid behov. Ute var det +2 grader och kyligt. Under förmiddagen hann solen komma fram och när jag slängde ett öga på babyvakten (som jag alltid har på mig) såg jag att vagnen hade kommit upp i +26 grader. Hjälpes,  så varmt och overall!!! Ut snabbt och samtidigt som jag börjar rätta till kläderna vaknar lillprinsen och känner av värmen. Som tur är steg graderna så fort så han hann inte bli svettig och kall så med lite justering och vagnen på en svalare plats under fönstret somnade han om gott.

Man luras eftersom man tror att det är kallt ute (frosten låg fortfarande vit på gräsmattan). Även på vintern måste man ha stenkoll så inte vagnen blir överhettad och nedkyld såklart.

(Bjuder på en bild från förra året, snart är vi mitt i snö och is igen)

Vinter

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster