Tvåbarnsmamma

Hitta tiden till Lillsessan

Något som jag mår dåligt över är att jag inte har den tiden som jag vill till lillsessan....
Förr var det liksom jag och hon mot världen typ, vi gjorde allt tillsammans och alla våra samtal var så givande. Nu måste jag ge en stor del av den tiden till lillprinsen som ju självklart utöver matning, blöjbyte och närheten behöver mammas uppmärksamhet. När han sover har jag dessutom ett hushåll som måste fungera där maten och tvätten är prio för att alla ska vara nöjda. Städning och organisering kan vänta så som annat som inte är viktigt. När jag får en liten stund över som jag kan hitta på något skoj med lillsessan så blir vi antingen avbrutna av lillprinsen som inte sover ordentligt eller så har lillsessan andra planer. Jag får också inse att jag helt enkelt är bunden just nu och kan inte åka iväg ensam med henne till badet eller till stan. Vi har bakat mycket och fikat tillsammans, men det handlar lätt om att man ska stoppa i sig en massa onyttigheter, vilket inte heller riktigt sänder ut rätt signaler. Sött och tid med mamma/skoj är inte riktigt meningen. Lillsessan har också jättejobbigt med sin astma som kommer under förkylningstider och det begränsar oss också en del.

Vi har börjat ta turer till biblioteket vilket hon tycker om och efteråt har vi faktiskt fikat och det gillar hon massor. Vi leker ute på vår lekplats på gården så ofta det passar och häromdagen gjorde vi ju Olof och det var så mysigt. Hon är så otroligt duktig och fantastisk och vi gör mycket tillsammans, men jag saknar nog ändå de där långa stunderna som vi hade bara hon och jag. Jag måste se till att hitta dom stunderna för jag vet att hon saknar dem med. Visst gör vi mycket roligt tillsammans, men de varar kanske inte lika länge nu när jag har två små älsklingar att ta hand om och ge allt. Lillsessan är så otroligt fin mot sin lillebror och hon visar honom så mycket kärlek. Hon måste pussa ofta, ha honom i knät, hon älskar att bada tillsammans med honom och sköta honom på skötbordet:-) Mamma är så stolt över dig min tjej!!

Imorgon har vi bestämt att vi ska göra ögonlappar och pirathattar som vi ska måla hon och jag, sen ska vi bli pirater:-)

Hittade en ljuvlig bild på min lilla skatt som var tagen nyårsafton när hon hjälpte mig göra morgonsysslorna, bland annat hämtningen av äggen:-)


Älskar dig så min fantastisk tjej!!!!!

Kommentarer

Janina sa…
Vilken fin bild! Jag förstår precis hur du känner dig, jag slits mellan tre små som man vill ge uppmärksamhet och egentligen egentid men det går aldrig, man blir så låst med en bebis också. Det blir nog bättre med tiden :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster