Symaskinen

Idag är vi kompisar på riktigt:-)

Igår kväll var det bara trassel, sprätta och mera trassel som kvällen bjöd på. En mindre bra start med min fina maskin. Skulle vi någonsin komma överens?????

Jo då, ikväll var vår kväll!:-) Lillprinsen somnade tidigt och efter att ha studerat instruktionsboken och grunnat över vad som gått fel kom jag på det. Jag hade missat ett steg i trådträdningen och det största felet var TRÅDEN. Jag hade en polyestertråd från Ikea som var skit. Det funkade nämligen med Mettler tråden, men inte med Ikea tråden kom jag fram till. Kvalitén på tråd spelar roll!!!!!
Man lär sig:-)

Så kvällen bjöd på lite nya mössor till mina älsklingar. Mannen behöver inte längre känna sig utanför då han fått sin första mössa och barnen fick även varsin. Alla fleecefodrade!

Det blev även en sväng till Tygposten i Skövde, en mysig liten tygaffär som är rena drömmen för syfebriga människor som jag:-)

Nu till mina kommande projekt:


  • Elsaklänning till lillsessan i julklapp
  • Lillprinsens juloutfit
  • Lillsessans juloutfit
  • Lillsessan påbörjade prinsessklänning i rosa
  • Body till lillprinsen
Mamma har att göra:-)


Tygposten

Fleecefodrad mössa


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster