Sovrutiner..

Lillsessan sover gott i sen resesäng i vardagsrummet på dagen och i sin säng på natten. Ibland smyger jag själv in henne i stora sängen, bara för att det inte finns något mysigare än att sova tillsammans med henne och höra hennes små snarkningar.

På något sätt har vi lyckats få bra sovrutiner då hon på egen hand somnar gott. Vi ser till att hon vet att vi finns till för henne om hon behöver oss och tar upp henne då hon behöver det och ger en extra kram innan hon somnar. Nu ligger hon i sin säng och sover gott medan jag ligger och slötittar på tv:n och jag kan inte låta bli att vara så stolt.
När hon vaknar sjunger hon lite för sig själv innan jag hämtar henne och det hela känns så mysigt.

Finns självklart de gånger då hon absolut inte vill somna och kämpar för fullt för att hålla sig vaken. Efter en tröttsam dag känner man sig så hopplös när hon inte vill somna, men jag kan inte låta bli att tycka att det är så häftigt att få vara med om att se hennes lilla personlighet formas. Ibland när hon kämpat länge och hon bara är ledsen kan hon titta på mig och börja skratta det högsta hon kan med glimten i ögat, så underbart! Då busar vi lite istället...

Det känns så skönt att hon mestadels somnar gott och är trygg i att göra det. Tappar hon napp hjälper vi henne med det och sedan grejjar jag lite och under tiden somnar hon. Känns som att bara hon vet att jag alltid finns där så behöver hon mig inte utan kan tryggt ligga själv.

Precis nu vaknade hon och började genast sjung och le stort, nu vill hon nog upp. Så gulligt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster