Två sånger som lillsessan älskar

Jag älskar att sjunga, öhmm även om jag inte är så bra:-) Fast man behöver inte ha den bästa rösten för att få sjunga. Lillsessan älskar när jag sjunger och hon njuter speciellt nu när hon börjar känna igen dem. Barn älskar när man sjunger eller spelar för dem och de bryr sig inte om hur det låter bara man har roligt tillsammans och skänker den tiden till dem!!!

Matsångan lärde jag mig på jobbet och jag sjunger den utan att tänka på det när jag gör iordning hennes mat:-) Den går så här:

Nu kommer maten, på faten.
För lilla magen, mitt på dagen.
För maten gillar, både tjejer och killar.
Å vi blir så mätta så hej, hå.


Härom dagen råkade jag sjunga den när hon fick ny blöja och det kan jag tala om att det inte blev populärt... Så häftigt hur hon kopplar ihop sånger med våra aktiviteter. Heh he, jag har t.o.m hört att min man nynnat på sången när han matar henne:-)

En annan poppis sång som jag också lärde mig på jobbet är sången om vädret som jag gärna sjunger för henne när vi går upp. Jag brukar gå in med henne till hennes blivande rum och titta ut. Just för att jag är nyfiken på vädret och också för att hennes rum har den finaste utsikten över våra ängar och Tidan.



Sången går såhär:

Jag öppnar fönstret och tittar ut
Hej vädret här är jag
Jag öppnar fönstret och tittar ut
Hej vädret här är jag

Hej vädret här är jag
Det är soligt/regningt/blåsigt/molnigt/snöigt idag
Hej vädret här är jag
Det är molnigt idag


Roligt har vi om dagarna:)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster