Babybok

Jag har fortfarande inte gjort en babybok till lillsessan och ett superbra tips som jag fick är att föra dagbok. Jag tog min kalender och skrev om förväntningar dagarna innan hon föddes, vad vi gjorde för att fördriva tiden, förlossningen och de första dagarna hemma! Efter hand som det har hänt roliga saker har jag fyllt i kalendern.

Första leendet, första buset första ordliknande orden m.m. Man tror inte det, men man glömmer så fort när man har en bebis som kräver full uppmärksamhet!
Så i brist på tid och det faktum att jag fortfarande inte vet hur jag ska skriva,använder jag fortfarande kalendern:-)

Här kommer lite tips om hur man kan göra:

NallePuh boken är en söt fyll i bok med kuvert för minnessaker.
En annan idé jag fick när jag kollade på nätet var MyMindbox som är en babybok med vacker tillhörande låda att ha minnessakerna i. Superfint!

Lillsessan har fått en jättesöt fyll i bok i julklapp som heter Min Babybok! Färdig att fylla i och klistra in kort och minnessaker:)

Ett annat fint tips är att köpa en egen bok som man fyller i och skapar själv. Lillsessan fick en vacker gästbok som heter Colors Of Life som är superfint och skulle kunna användas som babybok!

Det viktigaste är att skriva ner i tid för de små blir stora så snabbt och när de är så stora som lillsessan (snart 8 mån) så händer det nåt nytt nästan varje dag:-)






Kommentarer

Anonym sa…
jättefina... jag gjorde en min första bok om min dotter Bonnies första månader hos www.solentro.se, verkligen hur kul som helst, gav bort några ex som julklapp till mor- och farföräldrarna, verkligen uppskattat!

ha de/h

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster