Dikter till Dop/Namngivning

Idag tittade jag i lillsessans minnesbok som hon har från sin namngivning och jag hittade dikten som jag skrev till henne:
Natalie,
Du har nu till oss kommit så fin och underbar,
det bästa som har hänt oss vi blivit mor och får.
Vi sitter tätt intill dig och ser dig drömma sött,
att få vara med om detta är lycka större än vi nånsin mött.
Ditt mörka hår du fått av mamma dina blå ögon likaså,
näsan är som pappas även läpparna de små.
Tänk vilken bra blandning av oss två.
Vår lilla Natalie en ny liten människa som kommit till vår värld,
vi lovar att dig stötta på din långa färd!
När du vaknar från drömmen du ler så underbar,
vi känner oss så stolta att få vara din mor och far!

Hennes fadder läste en underbart fin dikt:
Kom till mig när du är ledsen och jag ska trösta dig.
Kom till mig när du är ensam och jag ska hålla dig sällskap.
Kom till mig när du behöver prata och jag ska lyssna.
Kom till mig när du är rädd och jag ska hålla om dig.
När du än behöver mig ställer jag upp för dig.
Vad det än gäller, när det än är, finns jag här för dig....
Vackra, kraftfulla ord!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster