Min viktiga roll som mamma...

Jag och lillsessan satt och lekte i morse och hon fick mig att fundera på hur vårt samspel fungerar och vilken viktig roll jag har som mamma och som vuxen. Hon hade en majskolv av plast i handen som hon hade så roligt med. Efter en stund visade hon mig den och tittade på mig och väntade på min reaktion. Jag log tillbaka och sade: ja titta du håller i majsen!Sedan skrattade hon förnöjsamt och fortsatte leka. Så härligt:-)

Vilken perfekt början på en kommunikation. Det fick mig att fundera på alla dessa viktiga ögonblick som man inte får missa (som jag skrev om i ett tidigare inlägg) och hur viktig min roll är som vuxen, att jag bekräftar henne och sätter ord på sakerna hon har i handen och vad hon gör! Hon tittade på mig så sökande och när jag svarade henne blev hon så nöjd:-)

Man är viktig i sin föräldraroll!!!!
Vilket toppenjobb det är att få vara hemma:-)

Kommentarer

Gottegrisen sa…
Det är det bästa och viktigaste jobbet man kan ha! De där små stunderna ger så otroligt mycket. Det gäller att ta vara på dem!

//Linda

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster