Dagdrömmare o planerare...

Här kommer en liten fundering över livet och framförallt om hur jag fungerar som person. Ni får stå ut med lite djupa tankar...

Något som har stressat mig ofta är att jag sällan lever här och nu. Jag är superbra på att planera och är oftast flera veckor, om inte månader eller år framåt. Jag vet när jag har varit på semester har jag fått anstränga mig för att komma ihåg vad jag gör eller komma ihåg platser jag ser. För jag vet att jag oftast är någon annanstans. Låter jätteilla men jag är en planerare...

Jag insåg sedan att lillsessan faktiskt har hjälpt mig ändra på mitt sätt. När jag är med henne så måste jag leva i nuet och vara uppmärksam på allt som händer. Jag har inte råd att planera och vara någon annanstans för då missar jag alla dessa värdefulla ögonblick. Hon ger mig inte heller utrymme för att sväva iväg för hon kräver att jag är närvarande. Jag får inte heller missa alla dessa signaler som hon förmedlar för då fungerar inte vårt samspel. Att kunna tolka hennes alla signaler är så viktigt för mig för hur ska jag annars kunna bekräfta henne?!!

Att vara mamma är bland det bästa som har hänt mig och det är tur att min lillsessa håller mig på jorden:-)

Tack ängel!

Kommentarer

Helena sa…
Vad roligt det är när nya läsare lämnar kommentarer på bloggen :-)
Jag kikar in här lite snabbt nu, men var tvungen att med lämna ett spår efter mig :-)
Jag håller precis med dig om vad du skriver i detta inlägget!
Jag planerar med hela tiden och har verkligen svårt att vara just i stunden. Och som du säger så "tvingar" faktiskt barnen en att stanna upp och leva nu! Ytterligare en underbar bonus med att ha barn :-)
Krissie sa…
Skönt att man inte är ensam, tack för titten:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster