Nästan brand!!!

Det är då f....n tur att man har en näsa som känner när det luktar skumt.
Stod i köket, gjorde kaffe, kokade ägg på en platta, ris på andra. Kollade till lillsessan, matade katten, väckte mannen, tog av äggen från plattan, tog en slurk kaffe, skalade äggen, kollade till riset och kände att det luktade skumt. Typiskt, riset hade kokat över så nu skulle jag få skura plattan me... Orkar inte nu så tänkte sätta mig med koppen i soffan när jag tyckte det luktade udda.

Kollade spisen igen och såg att jag mitt i allt lagt kökshandduken på plattan jag kokat äggen på.
Fy sjutton tur att man lyssnar på varningsignalerna.....

Morgonens (årets) lärdom:
1 stäng av plattan efter användning
2 lägg aldrig kökshandduk på spis osvsätt den är av eller på.

Det gick ju bra den här gången...:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster