Fisk på menyn (utan komjölkprotein)

Idag fick lillsessan smaka på fisk och hon älskade det!
Så här såg menyn ut:
Potatispure, kokt fisk, kokta grönsaker och äggsås.

Fisk:
Jag kokade upp vatten, lagerblad, dill och lite vitpeppar. Jag drog bort koket från plattan och lade i fiskbitarna. Efter några minuter var det färdigt. Jag kokade inte fisken för då kan den bli hård och torr.

Äggsås (för komjölkproteinskänsliga):
Kokade 2 dl vatten och två msk mjöl. Efter 5 min drog jag av kastrullen från plattan och vispade ner 1 msk mjölkfri margarin och 0.5 dl färdigblandad Althera (mjölkersättning). Jag blandade i lite dill och 1 hårdkokt och finrivet ägg. Det blev super!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster