Dags för mamma att börja tagga ner...


Gravid i v 26 nu och har börjat känna förvärkar/foglossningar och det tar jag som en signal från kroppen att det är dags för mig att dra ner på farten, lyften och börja vila mera!!
Ringde barnmorskan idag och fick reda på att förvärkar är helt normalt som omföderska och att så länge det går över efter vila är det som det ska:-) Skönt att höra!!

Känner inte igen detta alls då jag började få förväkar först efter v 34 med lillsessan och foglossningar led jag inte alls av!!!
Nu måste jag framförallt ändra på tempot på jobbet om jag ska orka jobba till v27, då är jag gravid i v 36, alltså 10 v till, Tjohooo:-)

Hur gör ni? Finns det fler som jobbar på förskola som gjort likadant??

Nu vilar jag, min fina man lagar maten och när han jobbar natt får jag be honom laga grytor till oss och åka till mamma och äta:-)




Kommentarer

Janina sa…
Vad fin du är!
Krissie sa…
Tack, nu blir jag glad:-)
Jag följer dig med spänning nu när det närmar sig för dig:-)!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster