Snälla håll hett från barn!!!

Lillan kämpar med en brännskada på foten från hett vatten och det är så jobbigt att se henne med den på foten. Det är ju helt och hållet mitt fel för man ska aldrig hantera hett vatten nära ett barn, vilket jag gjorde och hon brände sig hemskt. Trodde jag hade kontroll över situationen men med barn är det svårt att ha det.
Det är så lätt hänt, vi kylde snabbt och länge och det ser trots allt bra ut men jag mår ju fruktansvärt dåligt över att jag inte tänkte mig för. Tar bara en sekunds dåligt beslut och sen är det kört...

Så även om alla är så försiktiga så skriver jag och ber alla att tänka en extra gång när man kokar te eller ska värma vatten på något sätt. Det är samma sak när man eldar som vi gör att man verkligen håller barnen borta från allt sånt. När man gör något varje dag är det lätt att man tappar försiktigheten.

Kramar
Best regards,

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster