Trädgårdsfint idag

Vädret har varit helt underbart fint och jag och lillsessan har jobbat hårt ute. Jag har börjat rensa landen och har förberett med hönsgödsel. Hönsgödsel är guld här hemma, efter att det brunnit i ett år är det färdigt för användning. Kolsvart jord som får fart på allt här hemma:-) Bra jobbat pullorna!!!

Så landen är redo för att så morötter, rädisor, kryddor, ärtor, bönor och sättlök!! Nästa helg ska jag och lillsessan så allt gott!! Mina jordgubbsplantor har fördubblat sig (köpte 6 plantor på granngården förra året) och bärbuskarna växer fint!! Kommer med bilder på det härliga som växer snart!!

Ska testa ett nytt projekt med tomater och gurka i år, saknar växthus men planen är att sätta plantor i ett badkar på solsidan av Brygghuset, vi får se hur det går:-)

Så här blev det på altanen idag, jag skurade den vita medan lillsessan skurade krukor i vattenslangen. Ska snart planteras pelargoner i dessa:-)



Drömmer om äppleträd just nu



Gott att få upp fötterna efter lite jobb

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster