Vargsången


Vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte sova
Hungern river hans vargabuk och det är kallt i hans stova
Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig

Vargen ylar i nattens skog, ylar av hunger och klagan
Men jag ska ge´n en grisasvans, sånt passar i vargamagar
Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig


Vargen ylar i nattens skog och hittar sig inget byte
Men jag ska ge´n en tuppakam, att stoppa ner i sitt knyte
Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig

Sov mitt barn i bädden hos mor, låt vargen yla i natten
Men jag ska ge´n en hönsaskank, om ingen annan har tatt´en
Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig




-en gång till mamma!!!

Bästa läggningen på länge! Vi har så bra nattrutiner med bok efter sagan somnar hon alltid själv, hon vill ha stängt och mörkt och hon somnar så gott så!!
Men det var så mysigt att somna henne med en sång som hon känner igen sedan spädåldern då jag sjöng vargsången för henne varje kväll mellan 18-22 när hon kämpade med kolik... Det var längesen jag sjöng denna för henne när hon kunde lyssna och ta emot sången!
Idag låg hon bara tryggt i sin säng och tittade mig i ögonen när jag sjöng och hon njöt sååå av att lyssna på min röst!! Älskade barn!!
Du är det finaste jag och din pappa har!!!!



Kommentarer

Anonym sa…
Fint srivet! Kramar mamma

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster