Framför symaskinen igen:-)

Idag fick jag lite tid över på morgonen och då dök jag ner i tygpåsen och fiskade fram mina tyger. Symaskinen åkte fram och det blev lite mössor av det nya tyget. Lillsessans mössa blev för stor för henne så det fick jag istället. Hade inte tänkt sy mössor till oss vuxna men den var riktigt skön och fin så den behåller jag. Gjorde istället en ny till lillsessan. Hon blev förtjust i den direkt och gick runt i den länge hemma:-) Vardagsglädje<3
På en kort stund hann jag sy fyra mössor, lillprinsen fick såklart en matchande mössa och en liten mössa med möss på som matchar hand babyfilt som jag sydde innan han föddes!

Snart ska jag sy ett till babynest eftersom lillprinsen håller på att växa ur sin och jag måste träna på att sy sånna:-) Det var riktigt roligt och de blir ju så ljuvliga. Kollade med personalen på Hem och Hobby och de har kantband i alla olika färger och många tyger så det är bara att släppa loss fantasin och göra drömska små nest:-)





Läs också:



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster