Mina nätter..

Lägger mig ca 10 beroende på när det går, somnar dock aldrig före 11 beror lite på om lillprinsen vaknar till när vi bär upp honom eller om lillsessan hör att vi är på g upp eller om jag fastnar på bloggen:))
Runt ett på natten hör jag hur lillprinsen börjar knorra och vill ha mat, då är det bara att pusha sig själv till att öppna ögonen och tända lampan. Första matningen är värst för då är jag som mest trött och varit inne i min djupsömn. Många gånger känner jag hur jag nickar till och kämpar för att inte somna mitt i amningen:-)

Efter amning måste jag rapa noga för annars får han ont i magen eller vaknar minuter senare...
Ibland är det blöjbyte en, två, tre gånger på raken med..puhhh...
Sen gäller det att få honom somna igen vilket går ganska snabbt för det mesta, lillprinsen är jätteduktig och somnar gott när han får nappen, kaninen ( om inte nappen tappas 70 gånger:)) ).

Sen sova.

Nästa amning börjar runt fyra på morgonen och då är det samma procedur igen.

Sen vaknar grabben igen runt 6,7 för mat och då väcker han storasyster så efter det är det bara att gå upp.

Så en god natts sömn är fortfarande bara att vänta på:-) men det kommer nog, häromnatten somnade lillprinsen vid 9 och vaknade först vid halv 3:-)
Trots sömnbrist som attan så är det här en så kort period i livet som ALDRIG kommer tillbaka så jag vill ändå ta vara på den. Nu har lillprinsen somnat på min mage och jag hör hur han andas djupt och sover trygg, mätt och nöjd:-)<3<3<3
Lillsessan sover i vår säng inatt och även hon och pappa sover tungt:-)
Min fina familj:-)!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster