Kolik-komjölkproteinöverkänslighet...

Usch, lillprinsen har defenitivt kolik som börjar på eftermiddagarna och håller i fram till 9 på kvällen. Då somnar lillprinsen rent utmattad:-(
Mitt hjärta värker!!!
Skriken började för ca 2 veckor sedan och jag trodde direkt på komjölken eftersom vi kände igen dem från lillsessans skrik med magkramper. Jag har försökt hålla mig ifrån ren komjölk och har bara fått i mig grädde, fil, ost mm. För två veckr sedan ville jag sluta helt men blev övertygad av sjukhus, bvc att pröva miniform och semperdroppar först. Semperdroppar är bra bakterikultur som är koncentrerat i några droppar. Kan enl bvc även ges till lillsessa vid magsjuka för att återställa balansen. Miniforn a.k.a kolikdroppar, ges före varje måltid. Det hjälper bebisen att rapa bättre genom att minska skumbildning av mjölken.

Första dagarna tyckte jag att de hjälpte och jag var optimistisk, men mot veckoslutet kom skriken som inte går att ta miste på. Inne på andra veckan kom de röda utslagen som ger tecken på komjölk. Med lillsesan säkerställde de komjölkprotein överkänslighet genom massor med röda utslag i ansikte och på bålen och en massa var som kom bakom öronen. Lillprinsen har ordentligt ont i magen varje eftermiddag och kväll och utslag i ansiktet. Jag tog bort mjölken för ca 1 v sedan och ännu är det ingen föbättring, tyvärr kan det ta upp till 5-6 v innan mjölken är helt ute ur min kropp. Grymt jobbigt!!!
Ska försöka äta mindre gasbildande mat med som fibrer, havre mm

Lillprinsens magont tär något fruktansvärt på mig och jag är så otroligt maktlös. När det onda börjar kan jag inte göra något för att hjälpa mer än att bära honom så han ligger på mage och masera, i flera timmar. Detta hjälper ju inte för han är fruktansvärt ledsen ändå men det hjälper honom att härda,ut... Känslan av maktlöshet är stor...

Kan inte heller byta till ersättning för det tar i sin tur lika lång tid för hans kropp att bli av med mjölken... Vi får helt enkelt stå ut, försöka underlätta och trösta. Ska ringa bvc igen på mån för att följa upp så det inte är nåt annat.
Någon mer som har liknande erfarenheter??

Vill ju bara att lillprinsen ska få slippa detta....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster