Australorpington

Mina orpar trivs fint

Min nya ras, Australorpington  är jag riktigt nöjd med, de ska vara skyggare än andra raser, men de känns också lugna och harmoniska. Inte stressiga som vissa raser jag haft. De kommer fram och när man närmar sig dem vill de gå undan men de låter mig ändå ta upp dem:-). Här visar de upp sig lite, mina damer med deras tupp!



Damerna, så fina!


Tuppen stolt och ståtlig, 5 månader ung:-)


I lite tallris går det bra att gömma sig:-)

Nu får de extra gottis i fodret, Basen består av blandsäd och nu har jag blandat i viltfågelfröblandning och värpfoder. I vattnet får de extra vitaminer den här tiden på året.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster