Hönshuset

Inflytt i stallet

Idag flyttar herr och fru Faverolle in i hönshuset (stallet) igen efter rävattacken. De har fått återhämta sig i vedhuset i värmen i några dagar och nu var de redo för att flytta tillbaka igen.

Stallet är nykalkat och så fräscht! Lillsessan och jag jobbade under förmiddagen med att dela av boxarna (den andra boxen får stå tom ett tag), hugga nya sittpinnar i skogen, ta in nytt grus och aska till sandbadet och fylla på med halm på golvet! Det blev jättebra:-) Faverollerna blev så nöjde, damen hoppade upp och inspekterade redet och tyckte om att gömma sig bakom tallriset. Fabian gick runt nöjd och belåten, och kollade vattnet och maten så allt var som det skulle. De började snart sprätta och undersöka sandbadet! Härligt att kunna ge dem det allra bästa. Imorgon kommer goda köksrester igen!!

Nu är jag ju på jakt efter damer till Fabian och jag vill börja bygga upp flocken igen. Någon äggkläckare har jag inte så jag måste köpa levande djur och hoppas hitta följande raser snart: Sussex, Maran, Plymouth Rock eller Wyandotte! Fina raser som jag länge önskat. Får se vad jag får tag i:-) Orpingtonkycklingar kommer efter nyår. Ska ju inte ha alla raser men någon eller några av dem:-)

Så här har Faverollerna det i stallet nu:-)










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster