Snön och vargavintern

Nu har snön kommit, som vi längtat:-)

Igår kväll när mannen lade på sista veden ute i vedhuset kom han in med orden:
- jaha då har snön kommit:-)

Vi har verkligen längtat och lillsessan blev så glad när hon fick se det vita:
- åå, nu kommer Tomten snart!

Idag får vi ut och leka och busa, fram med pulkan och göra en ny Olof:-)

Vedhus/Brygghus
Ladugården 
Med vintern kom nyheter som jag inte önskade få höra. Vargarna är tillbaka i Fridene!
Läste inatt att två vargar försökte attackera hästar igår kväll i byn och att de senare under kvällen återvände. Otäckt tycker jag när de är så nära. 

2009 såg jag en varg i Fridene korsningen när jag körde på de isiga vägarna. Jag var på väg till mamma för vi skulle shoppa på Ikea minns jag. Det var vår andra vinter i huset och det var en tuff vinter, kallt och mycket snö. När jag närmade mig korsningen minns jag att jag reagerade över varför en schäfer springer runt på vägen utan ägare. När flera bilar saktade ner för att plocka upp mobilerna insåg jag att det jag trodde var en schäfer visade sig vara en varg. Jag hann inte ta ett kort men blev orolig över händelsen då det var så nära min gård. Det året hade vi får och jag gillade inte kvällsjobbet i stallet efter arbetet. 

Sedan räven attackerat hönsen och gav sig på min stora Faverolletupp har jag inte vågat låta lillprinsen sova ute. Bra det då det utan min vetskap även strukit runt vargar här. Ingen utevistelse för min eller barnens del efter skymning.... Eldning och skötsel av djuren får jag ta dagtid, det går ju bra nu när jag är mammaledig!
Hoppas vi slipper möta en!!!!!!

Bild från:  svt.se


Kommentarer

Janina sa…
usvh vad obehagligt! Så nära inpå! :-(
Krissie sa…
Ja det känns inte bra, idag kollade jag bakom ryggen hela tiden:-(

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster