Julklänning

Lillsessans julklänning och nya tag:-)

Gårdagens händelser har nu lagt sig hos mig och jag har börjat smälta det hela. Var nog lite i chock hela dagen igår när allt plötsligt rycktes bort. Stallet kommer att få vilka utan fåglar under jul och nyår och i januari kommer jag börja göra upp nya planer. Hönslivet är som sagt en stor del av våra liv här hemma och höns kommer att få springa runt här snart igen:-) Allt i stallet ska städas ev kalkas nu när det är tomt och göras färdigt för en ny flock!

Under tiden kommer jag sy och planera:-) Jag passar på att visa lillsessans nya julklänning som jag sydde klart i förrgår. Hon blev så lycklig nr hon fick den så hon hade den på sig från morgon till kväll igår. Då är det roligt att sy:-) En annan gång fick jag kommentaren när jag visade ett nytt hemmasytt till henne:

- men mamma, det var inte den jag ville ha ju (sen hämtade hon Ottobre tidningen och pekade ut en annan). Ja då är det inte lätt:-) Den här gången var det fullträff! Nu måste jag bara sy henne leggings till och lillprinsens julkläder och två Elsaklänningen:-) Det hinner jag va?:-)

Kram allihop!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster