Kan detta bli mitt vinterprojekt?

Jag måste bara ha nått projekt att klura på. Älskar att renovera, bygga, snickra och grejja hemma. Tiden med småbarn är ju väldigt begränsad för just detta men det är roligt att planera:-) Har varit soffpotatis sedan i maj nu och det kliar i fingrarna efter att göra något. I nuläget orkar jag inte ens det minsta, all energi går till Lillsessan och jag är glad att jag kan ge henne den. Hon förtjänar att få så mycket av oss som möjligt nu innan familjen blir större. Vi kommer ju inte att vara tre mer:-) Idag har vi lovat henne en tur till stan och leksaksaffären (det händer inte ofta här hemma). :-)

Projekten ute sköter mannen nu och jag kan bara titta på. Till vintern planerar jag att testa att göra en sänggavel av pallkragar som jag kommer klä med vaddering, tyg och trädetaljer. I detta kommer det bli en hylla och träpanel på varsin sida att fästa lampan och varsin hylla i. Hehe låter knäppt men jag tror det kan bli bra:-)

Tapeterna behöver bytas också, men sovrumsrenovering blir möjlig först när bebis börjar sova i Lillsessans rum, tidigast till våren alltså:-) Under tiden kan jag roa mig med att klura på en sänggavel:-)

Syrran renoverar för fullt i hennes nya hus, målar och ska tapetsera och blir såå sugen när jag ser hur det kommer bli. Hon är en grym hemmafixare och har lärt mig mycket av henne:-) Ska bli så roligt att få följa henne i huset. Det bästa är att hon bara bor 20 min bort:-) 

Hehhe tror ni det går att renovera med små i huset:-) Tror jag fixar det, brukar alltid hitta tiden till det jag bestämt mig för, även om det blir nattetid:-)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster