Sy eget babynest!

Nu har jag sytt mitt eget babynest och det blev så fin! Riktigt nöjd att jag klarade av det! Det krävdes lite tålamod och entusiasm men annars var det inte alla komplicerat. Fanns många bra "how to" på nätet och jag länkar till bloggarna nedan som hade bra beskrivningar! Jag valde att använda samma tyg på båda sidorna, men man kan välja olika tyg om man vill det. Rosetten blev en egen variant som jag sydde in i slutet på böjen innan jag sydde ihop öppningen för hand!

Tyckte att ett babynest skulle vara bra för att ge den där ombonade och trygga känslan och perfekt att ha i soffan och som varm bädd när man åker hem till någon (lätt att ta med sig). Nu längtar jag bara efter att få lägga bebis i den:-)

Vad tycker ni? :-)


Här syr jag på kantbanden, enkelt och smidigt:-)

Klippte ut stoppningen, lade in det i tyget och sydde runtom..

Här trär jag in snöret i kantbanden, detta var tidskrävande.. 

Här är det färdiga resultatet:-)
Så nöjd:-)

Här får bebis det mysigt..

Den passar perfekt i vagnen med:-)

Hittade jättebra beskrivningar som jag följde:

http://idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynest/

http://junimamma.blogspot.se/p/babynest-monster-
beskrivning.html

Läs också:

Sy egen babyfilt

Dagens shoppingäventyr, mer tyg...


Kommentarer

Anonym sa…
Vad fint det blev!!!
Mycket snygg med rosetten,bra jobbat.
Med vänlig hälsning,
MM
Anonym sa…
Vad fint det blev!!!
Mycket snygg med rosetten,bra jobbat.
Med vänlig hälsning,
MM
Janina sa…
oh vad fin!!! jag skulle aldrig kunna göra en sån, duktig du!

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster