Älskade bebis

Detta fantastiska lilla underverk får jag krama, mysa, pussa och ge all min kärlek! Minns hur noga jag tog vara på tiden med lillsessan när hon bara var en liten bebis, jag älskade tiden med henne! Det är samma med lillprinsen:-)
Doften, ljuden och de sökande ögonen kan jag förlora mig i helt.
Syrran sa idag när hon gav mig en kram:
- mm du luktar bebis!

Jag har en liten människa i famnen som behöver mig så otroligt mycket och söker värme, trygghet och omsorg hos mig. Maten , drickan och trösten finns vid bröstet och får han bara ligga nära så mår han så bra. Bebisar är så häftiga på så många olika sätt. Man kan följa dag för dag hur de utvecklas och visar nya saker. Lillprinsen började le för två veckor sedan och dag för dag kan jag se hur han söker blicken och börjar skratta när vi tittar på varandra. Redan nu vet han precis vilka vi är på våra ansikten, våra röster och vår doft. Lillsessan är allra roligast och det var till henne lillprinsen började le. Han följde henne tidigt med blicken och sökte hennes närhet, syskonkärleken gror och blir starkare för varje dag!
Lillprinsen har en liten häst ovanför skötbordet som är hans favorit, till den kan han ligga och prata och le och stirra på länge:-)
Sju veckor gammal på söndag och redan har han utvecklats så otroligt mycket! Det är så det fungerar, han växer, utvecklas och lär sig mer och mer för varje dag. När jag tittar på min underbara lillsessa och ser vilken fantastisk liten tjej hon blivit, inser jag hur fort tiden går och hur viktigt det är att man tar vara på den, njuter av varje sekund och förevigar guldkornen i minnet!

Den här tiden kommer aldrig igen! Minns att jag tänkte så när jag ammade lillsessan att tiden här och nu inte kommer igen. Kanske med ett till barn, men upplevelserna med varje barn är här och nu:-)!!

Här och nu knyter vi kontakten med lillprinsen, lär känna varandra och ger honom allt han behöver för att må bra. Här gosar jag in mig i hans nacke, kärlek!!!!

Puss till er mina fina!!!



Kommentarer

Janina sa…
ooh så mysigt! min sprattelfia drämde till mig i fejset med en hård skål idag, jag kan ju pussa ihjäl henne! men den tiden då hon låg stilla och lugnt hos mig och sov är förbi, det skulle aldrig gå igen tyvärr och då är hon bara 5 månader! det går fort!!

Några frågor:
Hur många barn skulle ni vilja ha? :-D
Hur går det med mjölkfritt?
Vad hittar ni på om dagarna?

kram!!
Krissie sa…
oj, ja det känner jag igen när det börjar gå vilt till, de blir stora så fort:-) Kommer ihåg när du skrev att den minsting ville sova på bröstet hela tiden:-) Får njuta så länge det går för det är så kort tid de vill det:-)

Roligt med lite kluriga frågor:

Antal barn har vi alltid sagt två eller tre, just nu ser det ut som att vi inte ska ha fler, but you never know:-)

Med det mjölkfria så har vi konstaterat att lillprinsen också har överkänsligheten så vi kör helt mjölkfritt fram till ca 5 månader då vi ska testa första gången om det hänt nåt. Just nu kör jag mjölkfri, glutenfri och gasbildande fri kost. Igår var vi på sjukhuset med lillsessan och läkaren vi träffade råkade vara födoämnesallergi kunnig och av honom fick vi tummen upp, vilket var en skön bekräftelse:-)

Hur går det med mjölkfritt för er?
Kör ni fortfarande Althera?
Har du fått recepthäftet? Annars kan jag fota recepten och skriva några här på bloggen till dig!!

Om dagarna är det olika. Många gånger försöker jag få ihop allt fortfarande med amning, lillsessa, förskola, hushåll.... Vi hittar på enkla aktiviteter, träffar systrar (som du med gör:-)), åker till mormor, biblioteket, fika, lekplatser (är nästa utflyktsmål). Det är mycket hemmma dock, då vi bor så bra så finns det mycket kul att göra hemma med:-)
Synd att vi inte bor närmare varandra, då hade jag så gärna träffat dig och dina fina små:-)

Ni har gjort så fint på er gård, vi får ta tag i vår till våren med staketbygge, det hanns inte med i år:-)

Kramar:-)
Janina sa…
jag vill ju att vi ska vara grannar ;-) det hade varit super ju! jag kommer inte ihåg vart ni bor? stad?

vi kör på med althera men det funkar inte så bra nu för mat är mycket godare tycker hon, hon ratar flaskan mer och mer. mjölkfri gröt får hon och jag ska börja kika efter mjölkfri välling. semper? enago? vi har inte fått någon information alls, du får gärna skriva recept eller skicka på mailen :-D snälla du! :-)
tack, det är så kul att se vad ni har för projekt på gården och i huset! kramar!
Krissie sa…
Å visst hade det varit perfekt:)) vi bor i Hjo,en roadtripp någon gång kanske:-)

Finns en som heter sinlac, tror jag det stavas, och enago, 6 mån och ett år gröt och välling, de körde vi på!
Då ska jag leta upp allt, eftersom lillkillen också har komjölköverkänsligheten behöver vi snart allt igen:-) jag skriver ett inlägg im:-)
Tack, det är lika roligt att följa er:-) vi lever så lika liv, med barn, gård, ved och allt:-)
Vad är ert nästa projekt?:-) kramar
Janina sa…
grinden, veden (väldigt efter), nästa barnrum :-)

sinlac tror jag att jag har på gröten, finns den i välling också?

Hjo, vet inte alls vad det ligger, är det långt från västerås hehe?

;-)
Krissie sa…
Hej, man ligger väl alltid efter när man bor på gård:) det gör vi:-)
Tror inte den finns i välling, du kan koka skrädmjölsvälling om du vill på skrädmjöl, vatten, havremjölk, kokosfett och kamel eller nyponskal. Eller på Altheran, kommer med recept im:-)

Å trodde ni bodde i Örebro, Hjo ligger vid Vättern, på sidan mellan Vänern och Vättern, synd att det är så långt hade så gärna träffat er:-) kramar
Janina sa…
ja ständigt efter! ;-)

jag hittar bara semper och enago i maxi

fan då, det hade varit jättekul att ses, känns som att vi har mycket gemensamt och det hade varit kul att se er gård och träffa hönsen och barnen ;-)
Krissie sa…
Ja,jag följer dig och känner igen mig och livet på gården mycket:-) det hade varit jättekul att träffa er och barnen:-)

Lägger ut receptet på skrädmjölsvälling!

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster