Kacklar du också?

Visste du att du bär med dig fraser från hönsgården utan att veta om det.

Utan att göra en höna av en fjäder så vill jag bara upplysa om hur hönsen pickar sig in i våra tankar och konversationer dagligen. I nästa vecka är det äntligen lite syskonträff igen och hela kvällen brukar genomsyras av ett himla kacklande om diverse ämnen. Barn, uppfostran, hus, mat dieter, inredning och drömmar och gamla minnen. Runt middagsbordet är det alltid en som tuppar sig, men mest är vi som ett gäng yra höns som stojar och skrattar:-)
Innan vi träffas går jag alltid omkring som en äggsjuk höna men till slut lyckas vi komma på rätt spår om hur det hela ska gå till. En blind höna hittar också ett korn:-) Oftast brukar vi också sova över och jag är väl den som är uppe med tuppen och väcker de andra, speciellt nu när jag har lillprinsen med mig!

Ni ser hur hönsen och deras ägg följer med oss i språket:-)

Fler ordspråk och vitsar:

Sälj ägget och inte hönan
Lägg inte alla ägg i samma korg
Hönsgård

Vet ni kanske fler så skriv gärna och berätta de ni kan!!!:-)

Faverolle

Ägg



Kommentarer

Syrran sa…
Haha! Sköna syrran! Ägga inte upp dig nu så mycket inför träffen, vi kommer va så beskedliga som små kycklingar! ;)
Krissie sa…
Haha ja där kom det mera ja:)) Härligt syrran:-)
Kram och ser fram emot träffen:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster