D-droppar

Uppföljning på dropparna

Vi har bytt ut de oljelösliga dropparna mot vattenlösliga och första dagen med fem droppar gav lillprinsen precis lika ont i magen som de oljelösliga. Stackars grabben var ledsen så länge, nästan värre än koliken, precis som jag skrev i ett tidigare inlägg om ont i magen av d-droppar.
Vi kom fram till att vi skulle testa att dela upp 5 droppar och ta två på morgonen till att börja med. Det gick bra från första dagen:-) Hurra, lillprinsen mådde bra och var inte ledsen eller orolig:-)

Det är ju solklart att det är dropparna som är för starka för magen på något sätt!! I tre dagar gav vi endast två på morgonen, idag gav jag tre droppar och det har fungerat bra ikväll också. Imorgon ska jag testa att ge två på morgonen och två på kvällen. Fungerar det bra så kommer jag fortsättningsvis ge tre på morgonen och två på kvällen. Då har lillprinsen fått i sig allt men uppdelat över dagen. Jag ska också berätta att vi inte ger sempers magdroppar samtidigt för att det inte ska bli för mycket. De är ju inte viktiga som d-dropparna!

Följde upp detta på BVC och hon sa att det är första gången hon ställs inför detta, men att hon skulle beställa hem vattenlösliga så hon kunde ge om hon stöter på det igen (vi fick köpa på apoteket). Tycker det är lustigt att de inte vet mer om detta då jag läser på så många forum att många barn reagerar såhär på droppar!! Min lösning blev att portionera ut dropparna över dagen, eftersom det verkar som det blir för mycket för magen att ta på en gång!!


Kommentarer

Anonym sa…
Det är väldigt dåligt att man själv får leta och redapå vad som gör ens barn sjuk istället man skulle få upplusningar. D vitamin är inte så nytt,de användes minst 50 år och bara nuförtiden ger den stora biverkningar på de lilla bebismagar. Konstig!
Kram! MM

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster