Sy barnkläder mönsterbilagor

Nu börjar jag på riktigt!

Idag har jag varit på biblioteket och lånat lite böcker som ska hjälpa mig att lära mig allt om att sy kläder:-) Hittade två böcker som handlar om metoder för klädsömnad, om tillbehören, verktygen, utrustningen och tekniken:-) Jag insåg när jag skulle läsa beskrivningarna att jag inte förstod hälften av allt som stod så jag tänkte att böckerna kanske kunde hjälpa mig klura ut texterna:-)
Hittade även två andra böcker med mönsterbilagor till babykläder, småbarnskläder och utklädningskläder till barn:-) det kommer lillsessan att gilla!!!

Man kunde även låna årets Ottobre tidningar med underbara barnkläder fulla med mönsterbilagor och beskrivningar:-) På Maxi hittade jag även nyaste Ottobre tidningen och jag var ju tvungen att handla den eftersom den hade så mycket fint att sy! Å jag ville ju självklart ha min egen tidningen som jag får använda så länge jag vill! Lillsessan har redan valt ut en klänning hon önskar:-)

Planen är alltså nu att läsa på, lära mig och rita av och klippa ut mönster i rätt storlek. Ur böckerna och tidningarna jag lånat ska jag plocka ut mina favoriter:-)

Nu börjar jag sy äventyret, följ med vet jag!:-)

Böcker 

Ottobre

Min

Ottobre, Vinter, 6/2014

Ottobre, Vinter, 6/2014

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster