Babynest stor

Babynest till lillprinsen 

Lillprinsen har nu fått sitt nya babynest som är i storleken större:-) Han sover så gott i den och somnar inte på något annat vis. Han vill ju ha det varmt, skönt och ombonat! Det gamla babynestet är nu för litet och de små fötterna trasslar in sig i snörningen:_)
Letade överallt på nätet efter mönster på stora babynest men hittade inga så jag fick göra ett eget:-)
Jag använder möstret som jag hittat på Idas Mirakel men babynestet är 105x70 istället för 90x60 som på mönstert på Idas Mirakel:-). Kanterna där vadderingen förs in är fortfarande 15x15! Babynestet är större och passar lillprinsen nu och förhoppningsvis några månader framöver! Inspirerades av Rafaellascreativa´s Blog som gör underbara babynest med så fina detaljer, så mitt babynest fick stjärnor på snörningen:-)

Hoppas lillprinsen kommer trivas i den!
Jag oroar mig lite för tvättningen då jag inte förtvättat tyget. Vet inte om man ska göra det. Hur gör ni som syr mycket? Jag är orolig för att det mörka ska färga av sig på det vita!! Ikväll kommer jag sy kudde och nestskydd av överblivande tyger. Tänkte göra en egen kretation i form av ett nestskydd som jag kallar det. Ett underlakan med stjärntyg på ena sidan och plastat frotte på undersidan som ska fästas med tryckknappar (återkommer i kommande inlägg).

Titta in när det blir klart:-)

Babynest

Stjärnor

Kantband

Knytning

Detaljer

Kommentarer

Anonym sa…
Det blev otroligt snygg och fint. Du är väldigt duktigt att sy.
Fortsätt bara man får mer kunskap på vägen,då mer sugen att göra mera till småttingarna.
Kram! MM
Krissie sa…
Tack fina du:-) Det är så himla roligt att sy egna saker, det kommer absolut att bli mer, kanske till mamma med:-)
Kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster