How to be the perfect wife!

Är du den perfekta frun? 


Inser ganska så snabbt att jag misslyckas på alla punkter och tar inte hand om min man som man ska när han kommer hem. Eller mer korrekt sagt, skulle på 50-talet:-) Idag fungerar det ju inte riktigt likadant men det är rolig läsning och visst skulle det se fint ut om jag stod uppklädd, sminkad med ett glas kallt i handen när mannen kom hem. Hälsade honom lugnt och glatt med ett:
-How was work dear?
Hemmet var välstädat, en välplanerad middag stod på bordet och barnen var välklädda, organiserade och lugna. Hehe Man kan ju önska va!:-)
Det ser snarare ut såhär:
(Länken till hela texten finns längst ned)

" Planera dina arbetsuppgifter, gör klart eller avbryt dem, det är inte trevligt att bli bemött med :
-är du redan hemma?!"

Hos oss är det ett standarduttryck då jag ofta står i morgonrock med dammsugaren i handen. Istället är det mannen som frågar:
- finns det nån mat?
Alltså är det inte något han kan vara säker på:-)

"Vila i 15 min innan han kommer hem så du ser uppfräschad ut, fixa till sminket, sätt en rosett i håret. hans dag kan behöva ett lyft"

Som sagt jag är glad om jag är ur morgonrocken, har hunnit duscha och nån rosett i håret blir det inte:-)

" Minimera buller och oljud hemma, stäng av diskmaskin, tvättmaskin, uppmuntra barnen att vara tysta när deras far kommer hem" 

Haha, yeah right:-)

" Hälsa honom inte med problem och klagomål, lös problemen på egen hand. Klaga inte om han är sen, se det som ett mindre problem jämfört med vad han varit genom under dagen. Låt inte barnen rusa fram med problem och krav, spara det till senare under kvällen"

Hos oss låter det mer som:

- Hej älskling, fy skön har bara sovit tre timmar i natt, såå jävla trött... Hur är det med dig?
- Pappa, jag vill ha glass
- Pappa jag vill ha Play Doh, nu!!

" Låt honom luta sig bakåt i en skön fåtölj eller föreslå vila på sängen, ha en kall dryck redo, arrangera kudden och erbjud massage, tala med mjuk, lugnande och trevlig stämma"

Arrangera kudde? Dryck? Massage?
Va???

" Klaga aldrig om han inte tar med dig ut på middag, försök förstå pressen han är under"

Under dagen får mannen sms:
" Är på stan och shoppar/fikar/träffar systrar, tar me pizza hem puss"


Läs hela texten:

50s woman

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster