7 måsten på sommaren

Här samlar jag våra sju absolut måsten som vår lilla familj gör varje sommar. Det där som man längtar till de långa kalla månaderna, det som tar oss genom de kalla vinterkvällarna när man hugger ved, det där lilla extra som livet bjuder på:-)
Häng med:-)

1. Cykelturerna i våra trakter

(Jag och lillsessan tar långa cykelturer, vilket hon älskar. då är det bara hon och jag och vi ser kor, får och kalkoner på vår färd. Vi kan cykla till badplatsen i Fröjered och köpa glass och över broarna i Blikstorp och titta på forsen och mata ankorna, helt ljuvligt!!) 

2. Morgonkaffet på altanen.
( Älskar att gå ut på morgonen och känna hur den varma altanen genast värmer upp fötterna, korna betar i hagen som är täckt av vackra ängsblommor. Då är det oslagbart att sätta sig ute på bänken medan lillsessan leker ute på gården)

3. Jordgubbsplockning i Dimbo.
(De åren som det finns gott om jordgubbar att plocka åker jag med syster och plockar röda mogna jordgubbar, lillsessan äter och vi plockar. Självklart slinker några ner i munnen på mamma med. I år bor mamma och pappa, min syster Edit och Tunde i Tidaholm så vi har många som kan följa med oss)


4. Ligga på en madrass i poolen och drömma sig bort.
(Så skönt att få tiden för sig själv att bara koppla av och njuta)


5. Besöken på Moster Elins glassparadis i Hjo.
(Moster Elins har ju bästa glassen! Det är så gott att sitta i hamnen och njuta av vattnet och båtarna. Det brukar bli många turer dit:-)


6. Besök på Atollen i Tidaholm.
(Finns ett mysigt utflyktsställe där man kan titta på lantdjur och ta med sig fika. Lillsessan och vi gör flera besök dit)


7.Kvällsgrillningen med nära och kära.
(Så gott att sitta ute i kvällssolen och njuta av grillat och prata tills myggen tvingar in oss)

Bild lånad från KrissiesHemlisar 2013







Kommentarer

Janina sa…
Men vilka mysiga inlägg du skriver! jag kan sakna det här med att få sitta i lugn och ro några minuter, t.ex. att sitta på trappen med ett glas eller fika lite typ, men här är det kaos hela tiden och så måste jag ha koll på 10 grejer samtidigt hehe. men så har jag tre barn mellan 0-3 år HAHA, så jag får skylla mig själv, men skulle gärna ha lite lugna stunder här och där hehe..
Krissie sa…
Tack, va glad jag blir:-) här hemma trivs jag så bra! Föstår att det är full rulle hos dig, helt underbart att de är så tätt och kan följa varandra genom livet:-)
Inser att jag med får fullt upp snart:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster